LOCAL
Escola Superior de Saúde do Alcoitão
O Blended Intensive Programme (BIP) Innovative Learning Strategies ocorreu entre 8 de março e 7 de junho de 2024.
Este programa foi uma colaboração entre seis universidades europeias: Escola Superior de Saúde do Alcoitão, Rotterdam University of Applied Sciences, HAN University of Applied Sciences, Hogeschool Utrecht, University of Iceland e Tartu Health Care College.
O programa foi desenvolvido com o foco em docentes, com os seguintes objetivos: fornecer aos participantes o conhecimento necessário para facilitar a integração de estratégias de aprendizagem inovadoras nos seus contextos educativos; promover uma discussão sobre as melhores evidências e práticas inovadoras na educação; e criar as bases para um grupo de reflexão sobre a implementação partilhada de práticas inovadoras na educação.
Ao longo de cinco sessões online e uma semana intensiva presencial, a equipa partilhou modelos de ensino, estratégias de aprendizagem, tecnologia na educação, aprendizagem em contextos clínicos e avaliação, além de desenvolverem dois cursos.
The Blended Intensive Programme (BIP) Innovative Learning Strategies took place from March 8 to June 7, 2024.
This programme was a collaboration between six European universities: Escola Superior de Saúde do Alcoitão, Rotterdam University of Applied Sciences, HAN University of Applied Sciences, Hogeschool Utrecht, University of Iceland, and Tartu Health Care College.
The programme was designed with a focus on educators, with the following objectives: to provide participants with the knowledge to facilitate the integration of innovative learning strategies in their educational settings; to promote a discussion on the best evidence and innovative practices in education; and to lay the groundwork for a reflection group on the shared implementation of innovative practices in education.
During five online sessions and one intensive in-person week, the team shared teaching models, learning strategies, technology in education, learning in clinical contexts, and assessment, in addition to developing two courses.